| Autor |
Magdalena Hanková |
| Název organizace |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
| Rok vydání |
2018 |
| Typ zprávy |
disertační práce |
| Anotace |
Disertační práce se zaměřuje na důležitou oblast vzdělávací
politiky, které je především v zahraniční odborné literatuře věnováno stále více
pozornosti – sociálním a emocionálním potřebám žáků s tělesným postižením,
kteří byli v průběhu svého sekundárního vzdělávání individuálně integrováni do
škol hlavního vzdělávacího proudu. Teoretická část práce ukotvuje zvolenou
problematiku, přičemž akcent je kladen na charakteristiku vybrané cílové
skupiny – adolescentů s vrozeným tělesným postižením – z hlediska
somatického, psychosociálního a edukačního. Empirická část práce představuje nejenom metodologické pozadí autorského
výzkumu, ale především jeho výsledky. Hlavním cílem realizovaného
kvalitativního výzkumu bylo zjistit, jak deset absolventů s vrozeným tělesným
postižením (dětskou mozkovou obrnou či spinální svalovou atrofií)
retrospektivně reflektuje naplňování svých sociálních a emocionálních potřeb
v prostředí střední školy. |
| Klíčová slova |
individuální integrace, sekundární vzdělávání, žák s vrozeným
tělesným postižením, sociální a emocionální potřeba, kvalitativní výzkum,
situační analýza |
| Typ výzkumu |
kvalitativní
|
| Datum zahájení |
|
| Datum ukončení |
|
| Obor |
AM Pedagogika a školství |
| Email na řešitele |
dekanat@fhs.utb.cz |
| Dostupnost |
jiný |
| Odkaz na zprávu |
https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/41625/hankov%C3%A1_2018_dp.pdf?sequence=2&isAllowed=y |
| Instituce |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
| Možná souvislost |
|