Rok poté – dopady reformy společného vzdělávání
Autor | OSF, ČOSIV |
Název organizace | Nadace OSF |
Rok vydání | 2018 |
Typ zprávy | účelová publikace |
Anotace | Před koncem školního roku 2016/2017 bylo uskutečněno reprezentativní šetření, jež mělo za cíl zmapovat zavádění změn v podpoře vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) platných od září 2016 a označovaných jako společné vzdělávání. Přestože ještě stále trvá takzvané přechodné období, kdy dochází k souběhu původní a nové legislativy, cílem šetření bylo zjistit, jak nastupující změny vnímají ředitelé a učitelé základních škol a jak celkově hodnotí zkušenost s poskytováním podpůrných opatření žákům, kteří je potřebují. Aktuální zpráva přináší zjištění o změnách ve školách a třídách z pohledu ředitelů a učitelů, ukazuje, v čem nová legislativa prospěla a kde přetrvávají překážky v úspěšném vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. |
Klíčová slova | společné vzdělávání, inkluze, vzdělávání, žáci se speciálními potřebami, reforma |
Typ výzkumu | jednorázový výzkum |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele | osf@osf.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1530392446.pdf |
Odkaz na zprávu | http://osf.cz/cs/publikace/rok-pote-vysledky-vyzkumu-prezentuji-dopady-reformy-spolecneho-vzdelavani/ |
Uložení zprávy | Ano |
Instituce | Nadace OSF |
Web instituce | www.osf.cz |
Možná souvislost | Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí Počet dětí/mladých žijících v materiálně deprivované domácnosti Jednotlivci používající internet při vzdělávání Účast dětí na předškolním vzdělávání Výdaje na školství |