Změnit jazyk:

Podpora školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí

Autor Klára Záleská
Název organizace Filozofická fakulta Masarykova univerzita
Rok vydání 2019
Typ zprávy disertační práce
Anotace Disertační práce si za hlavní cíl klade porovnat podporu školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí za účelem porozumění procesu v obou zemích a odhalit oblasti, které aktéři považují za klíčové pro úspěšnost tohoto procesu. Ambicí projektu je použít výsledky jako inspiraci či zpětnou vazbu politikům, učitelům a akademikům a poodhalit detailněji praxi jednoho zkušenějšího státu v podpoře školní adaptace dětí-cizinců. Hlavní technikou sběru dat na mikro úrovni jsou polostrukturované rozhovory s vedením škol a učiteli. Jako doplňkové techniky slouží zúčastněné pozorování a obsahová analýza školních dokumentů.
Klíčová slova školní adaptace, dítě-cizinec, vzdělávací politika, srovnávací pedagogika, čtyř kroková metoda komparace, případová studie, kvalitativní obsahová analýza, podpůrná opatření, symbolická politika, politika s reálným účinkem, multikulturalismus, asimilace, vzdělávání dětí-cizinců
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele info@phil.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1593589931.pdf
Instituce Filozofická fakulta Masarykova univerzita
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů