Podpora školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí
Autor | Klára Záleská |
Název organizace | Filozofická fakulta Masarykova univerzita |
Rok vydání | 2019 |
Typ zprávy | disertační práce |
Anotace | Disertační práce si za hlavní cíl klade porovnat podporu školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí za účelem porozumění procesu v obou zemích a odhalit oblasti, které aktéři považují za klíčové pro úspěšnost tohoto procesu. Ambicí projektu je použít výsledky jako inspiraci či zpětnou vazbu politikům, učitelům a akademikům a poodhalit detailněji praxi jednoho zkušenějšího státu v podpoře školní adaptace dětí-cizinců. Hlavní technikou sběru dat na mikro úrovni jsou polostrukturované rozhovory s vedením škol a učiteli. Jako doplňkové techniky slouží zúčastněné pozorování a obsahová analýza školních dokumentů. |
Klíčová slova | školní adaptace, dítě-cizinec, vzdělávací politika, srovnávací pedagogika, čtyř kroková metoda komparace, případová studie, kvalitativní obsahová analýza, podpůrná opatření, symbolická politika, politika s reálným účinkem, multikulturalismus, asimilace, vzdělávání dětí-cizinců |
Typ výzkumu | kvalitativní |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele | info@phil.muni.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1593589931.pdf |
Instituce | Filozofická fakulta Masarykova univerzita |
Možná souvislost |